20 lip 2014

#2 Niedziela z blogerem

Niedziela z blogerem



Z okazji niedziel z blogerem – w co drugą niedzielę – będą pojawiały się wywiady z osobami, które należą do blogosfery i prowadzą własne blogi. Skupię się głównie na recenzentach, aczkolwiek nie wykluczam wywiadów z osobami prowadzącymi strony o innej tematyce. Możliwe jest także, że trafi się wywiad z jakimś autorem bądź autorką, ale głównym zamysłem tego cyklu są wywiady z autorami blogów o książkach, których jest niemało.

***
1. Hej! Dziękuję Ci bardzo, że zgodziłaś się odpowiedzieć na kilka moich pytań. Mam nadzieję, że miło spędzimy czas. :)

Ja również bardzo się cieszę, że zechciałaś przeprowadzić ze mną ten wywiad. To ogromne wyróżnienie dla mnie jak i całego Blasku :)

2. Właśnie, skoro już wspomniałaś o swoim, Waszym, blogu, to czy mogłabyś odpowiedzieć na kilka pytań związanych z nim i z Twoją pasją, jaką są książki?

Tak, oczywiście to będzie dla mnie sama przyjemność. Uwielbiam mówić o blogu i książkach. :)

3. Może zacznijmy od kilku słów o jego autorkach. Jest Was piątka, prawda? Skąd taka ilość?

Tak, w tym momencie jest nas pięć, ale co jakiś czas to się zmienia. Jedni odchodzą, drudzy przychodzą... Kiedyś, na początku swojej "działalności" stwierdziłam, że nie dam sobie rady sama z blogiem i napisałam ogłoszenie, że szukam kogoś do pisania recenzji. I tak już zostało, że cały czas jest nas kilka, aby na blogu pojawiały się nowe notki często, a sama nie dałabym sobie rady, zwłaszcza w roku szkolnym.

4. O, to w takim razie należy pogratulować zaradności. Ale wiadomo, że im więcej osób, tym więcej różnych opinii i charakterów. Jak więc dogadujecie się między sobą? Bywają jakieś spięcia, konflikty?

Dziękujemy. Mamy bardzo świetną i zgraną ekipę. Dogadujemy się rewelacyjnie, wszyscy angażują się w sprawy blogowe i blog właśnie dzięki temu zyska. A jeśli zdarzą się jakieś spięcia, to szybko je łagodzimy i dochodzimy do porozumienia. :)

5. To naprawdę jest Wam czego zazdrościć. :) A czy przyjaźnicie się też w życiu prywatnym, czy łączy Was jedynie blog?

Tak. Ja, Fosiek i Jackie przyjaźnimy się. Chodzimy nawet do jednej klasy. Z Anią i Olą również lubimy sobie porozmawiać na różne inne tematy niedotyczące bloga.

6. Ach, wspólna klasa... Technikum ekonomiczne, tak? Dość oryginalny wybór, jak na umysł humanistyczny. :P A czy przyszłość zawodową wiążesz z blogiem albo jakkolwiek z książkami?

Tak, tak ekonomiczne. Ja czasem się zastanawiam, co ja tam w ogóle robię. Chciałabym, bardzo bym chciała, ale nie wiem czy to możliwe, czy znajdę pracę w takich miejscach. Dla mnie praca w wydawnictwie, księgarni czy bibliotece byłaby spełnieniem marzeń! :)

7. Nie tylko dla Ciebie taka praca byłaby marzeniem. Ale cóż, marzenia są po to, by je spełniać, więc do dzieła! :) A czy oprócz bloga i książek masz jakieś inne pasje?

Tak. Bardzo lubię języki obce. To jest coś, co naprawdę mnie kręci. :)

8. A jakiś język konkretnie, którego się uczysz, i z którym wiążesz jakieś plany?

W szkole uczę się angielskiego i niemieckiego i powiem nieskromnie że dobrze mi to idzie. Natomiast w domu, we własnym zakresie uczę się hiszpańskiego. Bardzo mi się spodobał i postanowiłam się pouczyć. Zobaczymy co z tego wyjdzie.;)

9. Za to ja przyznam, że języka niemieckiego nienawidzę i boleję nad tym, że będzie towarzyszył mojej dalszej edukacji, ale za to w hiszpański chętnie bym się zagłębiła.
A wracając do bloga i do blogosfery, to może podzielisz się z młodymi blogerami jakąś radą czy przemyśleniami, dotyczącymi naszej społeczności? Może opowiesz, jak to było, kiedy sama byłaś tutaj „nowa”?

U mnie w klasie 90% osób również darzy podobnymi uczuciami niemiecki. Och, kiedy to było. Właśnie sobie zdałam sprawę jak długo już tu jestem. Na początku było ciężko, naprawdę był to mój pierwszy blog "na poważnie” i chciałam żeby był taki prawdziwy, pisany z pasji. Początkowo w ogóle nie myślałam o tym, że tyle wytrzymam. Że ponad dwa lata będę pisać tego bloga i jeszcze mi się nie znudzi. Z początku miałam problemy z blogiem, ale znaleźli się przyjaźni bloggerzy, którzy we wszystkim mi pomogli i wytłumaczyli to, czego nie rozumiałam. Teraz ja robię to samo. :)

10. W takim razie, jeśli czytają to jacyś początkujący blogerzy – nie wstydźcie się, nie bójcie, Gosiek ze swoją blaskową ekipą zawsze chętnie Wam pomogą! Ja zresztą też. :)
A Tobie Gosiu, cóż, dziękuję za wywiad i za poświęcony czas. Już wiem, że nasza współpraca i znajomość nie skończą się na tej jednej rozmowie. Jeśli chcesz coś dodać, to proszę bardzo. :)

Tak, oczywiście chętnie Wam pomogę i odpowiem na każde Wasze pytania. Mamy również aska, tam możecie kierować również swoje pytania. Ja również bardzo, bardzo serdecznie dziękuję. Bardzo miło mi się odpowiadało na te pytania. Ja też to wiem, nasza miłość do pani Kasi Michalak zapoczątkowała tą znajomość i liczę, że nie prędko się zakończy. ;)

Ja również mam nadzieję, że jeszcze nie jeden autor czy autorka nas ze sobą połączą, bo że łączy nas miłość do książek nie ulega wątpliwościom. Jeszcze raz dziękuję Gosi za wywiad, świetnie się bawiłam! :)

*** 

Za udzielenie wywiadu serdecznie dziękuję Gosi z Blasku Książek, a za pomoc i korektę Wiktorii z bloga, który ma zbyt skomplikowaną nazwę, żeby ją tu umieścić.
Mam nadzieję, że wywiad czyta się miło i dowiedzieliście się o Gosi czegoś nowego. Czekam na propozycję, co do kolejnych osób, z którymi wywiad mogłabym przeprowadzić. 
Pozdrawiam. :)

11 komentarzy:

  1. Jeszcze raz dzięki za wywiad! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł na takie wywiady :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też zaczynałam prowadzić bloga z koleżankami. Była nas czwórka, ale nie do końca wyszła nam współpraca, i teraz jesteśmy tylko we dwie. Niby jest łatwiej pisać w grupie, ale trzeba wiedzieć, że można na reszcie ekipy polegać. :)
    Fajny wywiad. :D W punkcie 10 jest literówka, "do" - "to", tak nawiasem mówiąc. ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam wolę działać niezależnie, ale pewnie w grupie, czy choćby w parze, jest lżej. :)
      Dzięki, już poprawiam! ;)

      Usuń
  4. Też chodzę do technikum ekonomicznego! :)) Piąteczka!

    OdpowiedzUsuń
  5. No i o kolejnej osobie dowiedziałam się czegoś więcej! Sama ubolewam nad dalszą edukacją niemieckiego... no ale cóż... :/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...