6 lip 2014

#1 Niedziela z blogerem

Niedziela z blogerem

Z okazji niedziel z blogerem – w co drugą niedzielę – będą pojawiały się wywiady z osobami, które należą do blogosfery i prowadzą własne blogi. Skupię się głównie na recenzentach, aczkolwiek nie wykluczam wywiadów z osobami prowadzącymi strony o innej tematyce. Możliwe jest także, że trafi się wywiad z jakimś autorem bądź autorką, ale głównym zamysłem tego cyklu są wywiady z autorami blogów o książkach, których jest niemało.

*** 
Pierwszego wywiadu zgodziła się udzielić mi Wiktoria. Sama nie wiem, jak to wypadło, jestem ciekawa czy Wam się spodoba, więc nie szczędźcie uwag i komentarzy: czy to w ogóle ma sens? co można poprawić/ulepszyć?
Dobra, bez zbędnych ceregieli przejdźmy do wywiadu.

 
1. Cześć! Dzięki, że zgodziłaś się na przeprowadzenie wywiadu. Będziesz swego rodzaju królikiem doświadczalnym, bo chciałabym wiedzieć czy w ogóle się do tego nadaję i czy Czytelnikom przypadnie to do gustu. :P

Milo mi, od dzisiaj jestem króliczkiem. :3

2. Okej, czyli mogę się tak do Ciebie zwracać w tej rozmowie? :P Na początku, chciałabym, żeby Czytelnicy poznali lepiej Ciebie - autorkę bloga i książkocholiczkę, a potem przejdę do pytań o Twoją recenzencką karierę, dobrze?

Nie będzie mi to przeszkadzało. Oczywiście. :D

3. W takim razie, Króliczku, jaka jesteś? Dałaś nam się poznać, jako sympatyczna nastolatka z wielką pasją do czytania. Kreatywna, zorganizowana artystka. Czy taka jesteś?

Sama sobie wmawiam, że jestem zorganizowana - mam problem z wykonywaniem zaplanowanych rzeczy, ale pracuję nad sobą. O, i to jest dobre określenie mnie w jednym zdaniu: "Osoba pracująca nad sobą, swoim rozwojem i pasjami".

4. Pasjami? Czyli oprócz czytania książek jest ich więcej, tak?

Zdecydowanie. Uwielbiam pisać (nie tylko recenzje), przelewać uczucia rysując. To taka moja główna odskocznia.

5. Rozumiem, że jest to odskocznia od życia prywatnego, tak? A czy moglibyśmy się trochę o nim dowiedzieć? Opowiedz o muzyce, której słuchasz, serialach, może o swoim prywatnym blogu?

Tak. Prywatnego bloga zawiesiłam, ponieważ odkąd prowadzę dziennik nie potrzebuję go już. Jestem rockową dziewczyną (fanką AC/DC, SOADu itp), oglądam namiętnie PLL, umieram czekając na nowy sezon House of cards... Dużo tego. :D

6. Och, widzę, że jesteśmy bratnimi duszami, jeśli chodzi o muzykę i seriale. Cieszę się!
Wcześniej wspominałaś o tym, że rysujesz, czyli jesteś artystką. Opowiesz nam o tym coś więcej? Czym się inspirujesz? Co tworzysz najchętniej?

Ja też! :) Moim zdaniem "artystka" to za duże słowo. Że tak odpowiem, specjalizuję się w portretach (oczy wychodzą mi najlepiej). Inspiruję się wszystkim - zdjęciami, innymi osobami, wierszami, książkami, muzyką... I tym, co znajduje się na moich tumblrach

7. Skoro już wspomniałaś o książkach, to może przejdźmy do tego, co tygryski lubią najbardziej, czyli do tematów literackich. Po jakie książki sięgasz najchętniej?

Takie, które wniosą coś do mojego życia, zainspirują, pomogą ukształtować moje poglądy.

8. A ulubieni autorzy, gatunki literackie?

Trudny wybór... Doceniam książki Jodi Picoult, Johna Greena, J.R.R. Tolkiena, Lauren Oliver, J.K. Rowling... :D

9. Ach, czyli fantastyka połączoną z prawdziwym życiem?

Lepiej bym tego nie ujęła. :)

10. Chciałabym Cię teraz zapytać o Twojego bloga. Co było inspiracją do jego założenia?

Kiedy go zakładałam, byłam zagubioną i samotną nastolatką. Zgaduję, że potrzebowałam miejsca, w którym mogłabym podzielić się czymś wreszcie z ludźmi.

11. Teraz bez wątpienia mogę stwierdzić, że jesteśmy bratnimi duszami, hahaha! Jako blogerka z dwuletnim stażem możesz co nieco powiedzieć o naszej blogosferze. Na pewno byłaś świadkiem kilku nieprzyjemnych incydentów i masz wyrobioną opinię o nas. Czy jesteśmy tak zamkniętym, hermetycznym środowiskiem, jak blogerzy z innymi pasjami? Czy raczej panuje u nas przyjemna atmosfera i jesteśmy na każdego otwarci?

Sama nie wiem co o tym myśleć. Może to sprawa zaangażowania, ale obecnie promuje się ciągle te najpopularniejsze blogi, a tych równie uzdolnionych blogerów olewa się (może to za mocne słowo?) bo nie wyrobili sobie popularności. Oczywiście nie mówię tu o sobie, bo jeszcze wiele pracy przede mną.

12. Podzielam Twoje zdanie w tej kwestii. Również odnoszę takie wrażenie, że tym początkującym jest teraz ciężko się przebić przez próg wyznaczony, przez blogerów z lepszym stażem. A skoro już o początkujących blogerach mowa, to opowiesz nam, jak to z Tobą było, Króliczku, kiedy stawiałaś swoje pierwsze kroki w recenzenckim światku? Czy miałaś chwile zwątpienia w swoje umiejętności?

A czy ktoś nie miał? Bałam się, że nikt nie będzie wchodził na mojego bloga, czytał co mam do powiedzenia. Ku mojemu zaskoczeniu, wszystko się ładnie rozkręciło, jak na początek.

13. Czyli mam rozumieć, że pomimo dwuletniego doświadczenia, wciąż nie czujesz się recenzentką pełną gębą i nie jesteś pewna swoich umiejętności?

Tak, ale ze wszystkim tak ze mną jest.

14. A czy masz jakieś dalekosiężne plany związane ze swoim blogiem i w ogóle z recenzowaniem? Planujesz na tym zarabiać, czy może inaczej wyobrażasz sobie swoją przyszłość zawodową?

Na pewno chciałabym go dalej rozwijać, zaangażować się nieco bardziej. Swoją przyszłość zawodową? O rany. Przez moją głowę przewija się wiele pomysłów (tatuażystka, grafik...) ale tylko jeden jest związany ogólnie z książkami i dotyczy pracy w wydawnictwie.
Poza tym, nigdy nie planowałam zarabiać na blogu, czułabym się pod za dużą presją.

15. W takim razie, życzę Ci, żebyś spełniła swoje marzenia zawodowe, i żebyś zawsze miała kontakt ze wspaniałymi lekturami. Dziękuję Ci bardzo za wywiad i za to, że zgodziłaś się zostać moim Króliczkiem. :)

Zawsze do usług! :)

***

Okej, więc tak to mniej więcej wygląda. Odpowiada Wam taki wywiad co drugą niedzielę? Co prawda, mam już zaplanowane dwa wywiady do przodu, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebyście zaproponowali mi osoby, z którymi mogłabym jeszcze takowy wywiad przeprowadzić. Dla mnie samej jest to wielka przyjemność i frajda. 
Za pomoc w przygotowaniu tego i innych wywiadów, dziękuję tej samej Wiktorii, która zechciała być moim króliczkiem doświadczalnym. :)  
 

11 komentarzy:

  1. Fajny pomysł, na pewno będę czytała kolejne wywiady! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz, jak mnie cieszy fakt, że Ci się spodobało... :3

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry pomysł! Z chęcią przeczytam kolejne rozmowy, to świetny sposób na poznanie nowych blogerów i dowiedzenie się kilku ciekawych rzeczy o wcześniej obserwowanych książkoholikach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! :)
      Cieszę się, że Ci się spodobało :)

      Usuń
  4. Taki cykl może być naprawdę fajny. Popieram, na pewno będę podglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie posty czyta się z największą przyjemnością. Mi się baardzo podoba! ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa inicjatywa i ciekawe pytania :) Sama kiedyś udzielałam takiego wywiadu co bardzo miło wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, proszę, nawet nie wiedziałam, że w blogosferze mamy tyle gwiazd udzielających wywiady :P

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...