3 sie 2014

#3 Niedziela z blogerem

Niedziela z blogerem
 
Z okazji niedziel z blogerem – w co drugą niedzielę – będą pojawiały się wywiady z osobami, które należą do blogosfery i prowadzą własne blogi. Skupię się głównie na recenzentach, aczkolwiek nie wykluczam wywiadów z osobami prowadzącymi strony o innej tematyce. Możliwe jest także, że trafi się wywiad z jakimś autorem bądź autorką, ale głównym zamysłem tego cyklu są wywiady z autorami blogów o książkach, których jest niemało.

***
 
1. Cześć! Jesteś kolejną osobą, która zgodziła mi się udzielić wywiadu, za co jestem Ci niezmiernie wdzięczna. Mam nadzieję, że ta rozmowa będzie dla nas obu przyjemnym doświadczeniem. :)

Witaj! Mnie również jest bardzo miło, że otrzymałam od Ciebie wiadomość, z pytaniem o rozmowę. :D Mam nadzieję, że będzie i przyjemnie... i ciut szalenie. :D

2. Szalenie? Czy my wciąż mówimy tylko o przeprowadzeniu wywiadu? :P Ale dobrze, że o tym wspomniałaś, bo właśnie o tę Twoją szaloną naturę chciałam Cię zapytać. Obserwują fanpage Twojego bloga i luźne posty na nim samymi i zauważyłam, że jesteś dość zakręconą i przebojową nastolatką i zastanawiam się, czy Marcela jest też taka na co dzień czy tylko przy Czytelnikach pokazuje swoją prawdziwą twarz?

Hmm... a oprócz wywiadu, da się coś jeszcze? Na Fp, zdarzy mi się czasem coś napisać, by jeszcze bardziej zżyć się z czytelnikami, miło mi, że i Ty tam zaglądasz. Co do mojej szalonej natury - jakoś tak jest nierozłączną częścią mnie, choć w szkole ją ciut hamuje (...czasami...), ale ogólnie jestem takim człowiekiem-niespodzianką, bo nigdy nie wiadomo, co strzeli do tej mojej główki. Dlatego też Moi czytelnicy, mają ze mną niekiedy tajemniczo, humorystycznie, a niekiedy ich zaskoczę. Taka ze mnie dziwnie zakręcona osóbką. :D

3. I to jest oczywiście jedna z Twoich zalet! Nie zmieniaj się. :) A skoro wspomniałaś o swojej szkole, to dziwi mnie fakt, iż kolejna osoba, mimo swoich humanistycznych zapędów, wybrała technikum. Wyjaśnisz mi to?

Miło mi to słyszeć. A zmieniać się nie zamierzam, już na to za późno xD Ha ha ha, i to jest dobre pytanie... Jakoś tak samo wyszło, że liceum mi nie pasowało, bo po nim tylko studia - no a różnie w życiu się potoczyć może... I tak spontaniczną decyzją (czyli jak zwykle) padło na technikum hotelarskie o profilu turystycznym, gdzie geografia i angielski to przedmioty na rozszerzeniu, a te dwa to moja pięta Achillesowa. Także tylko ja tak szkołę wybieram... ale narzekać nie mogę, bo moim marzeniem od dawien dawna jest zwiedzanie świata, a szkoła przez różne wyjazdy mi to umożliwia. No i jakoś złych ocen nie mam. :)

4. W takim razie cieszy mnie fakt, mimo że nie humanistycznie, to się spełniasz. A teraz, jeśli pozwolisz, chciałabym przejść do tematów książkowych, ale nie tylko. Obserwując fanpage, zauważyłam, że spotykasz się z innymi blogerami. Opowiesz nam coś o tym? Jak dochodzi do takich spotkań? Jak wyglądają?

Humanistycznie spełniam się na blogu, więc wszystko jest na swoim miejscu. Tak, będąc już bloggerką ponad rok, nawiązałam dużo znajomości z innymi ludźmi, którzy mają takie same zainteresowania, co ja. Są to zazwyczaj spontaniczne spotkania, lub długo wyczekiwane na jakiś wydarzeniach typu Targi Książki, Polcon itd. Osobiście miałam przyjemność poznać autorkę książki "Niewolnica" - Annę Chaudiere, z którą byliśmy na kawie, Anetkę z bloga Flirty z książką, z którą byłam na ekranizacji GWN, no i moją best friend, z którą codziennie rozmawiam - Himitsu z bloga Nocne Szepty, która miała przyjemność gościć w mym domu ostatnio na tydzień (przeżyła :P). Na Targach w Krakowie w tamtym roku też porozmawiałam z dużą ilością blogerów: Kasią, Olą... i można by tak wymieniać. Ale z większością osób (jak i z Tobą) znam się z facebooka i tam rozmawiamy, nie tylko o książkach. Ale to jeden z ważniejszych plusów blogowania - jak dla mnie - poznawanie nowych osób, które są tak szalone jak Ty. :)

5. W takim razie liczę, że i my się niedługo spotkamy. Może przy okazji Targów Książki w Katowicach albo nawet wcześniej? :) Właśnie, jesteś bloggerką ponad rok, a odniosłaś już tak duży sukces! Masz ponad dwustu obserwatorów i mnóstwo wyświetleń. Jak Ty to zrobiłaś? Zdradzisz nam swoją receptę na sukces?

Z przyjemnością! Ja na pewno pojawię się na Polconie, bo w końcu patronuje to wydarzenie, jak i na Targach w Krakowie... o Katowicach pomyślę, bo też mam niedaleko. Zakładając bloga, nie spodziewałam się tak dużego grona czytelników, a tu proszę! - ktoś jednak lubi te moją bazgraninę Ale jak to zrobiłam? Sama nie wiem, po prostu staram się mieć kontakt z czytelnikami, rozmawiać z nimi, doradzać im, pisać szczere recenzje, robić konkursy... No i być wrednym, tajemniczym jajkiem niespodzianką. Moja recepta więc brzmi: być sobą i działać na spontanie. Ale chyba każdy musi znaleźć swój złoty środek.

6. Teraz zadam standardowe pytanie: jakie książki lubisz czytać? Bo zaglądając na Twojego bloga widzę, że czytasz mało książek, które poruszałyby problemy prawdziwego życia, a częściej sięgasz po powieści młodzieżowe i fantasy, zgadza się?

Przejrzałaś mnie. Uwielbiam czytać fantastykę, romanse i książki młodzieżowe, ale gdy tylko spodoba mi się jakaś książka po opisie i czuję, że i treść może przypaść mi do gustu - to czytam. Zdarzyło mi się więc czytać powieść sensacyjną czy też thriller psychologiczny i mi się podobały. Ale najpewniej czuję się w tych trzech gatunkach wymienionych wyżej, jakoś najbardziej do mnie trafiają. Co do książek o prawdziwym życiu - czytając fantastykę, chcę raczej przenieść się z dala od realności, to może dlatego. No i oczywiście czytam coraz częściej dużo literatury polskiej, bo prowadząc bloga, odkryłam, że i polscy autorzy świetnie piszą.

7. Czyli tylko upewniłaś mnie w przekonaniu, co do Twojego gustu czytelniczego! :) Powiem Ci też, że kojarzysz mi się z taką baśniową, wyimaginowaną postacią. Sprawiła to niezaprzeczalnie szata Twojego bloga, ale też jego nazwa i Twój avatar. I moim zdaniem to jest Twoja druga recepta na sukces: potrafisz oczarować Czytelnika i, poprzez swoje recenzje, swoją pasję, wprowadzić go do innego świata.

O jej, ale ciekawe podsumowanie! Ale bardzo mi się podoba! I powiem Ci, że chyba coś w tym jest Choć oczywiście wszystko jest zbiegiem przypadków [od nazwy, aż do szablonu], ale patrząc na to dziś - chyba tak miało być i kropka. Tak teraz wyobrażam sobie siebie, jako chochlika - słodkiego, wrednego, tajemniczego chochlika z szpiczastymi uszkami. Podoba mi się!

8. Teraz tylko zbierać na operację plastyczną! :) Ok, obgadałyśmy już Twoją szkołę, bloga, książki... Zapytam więc teraz o muzykę, bo kompletnie nie wiem, jakiej słuchasz i jakoś nie mogę do Ciebie żadnego gatunku dopasować. Zdradzisz nam, jakie piosenki lubisz?

I o to właśnie chodzi - do mnie nie da się dopasować jednego gatunku, czy jednej piosenki (można próbować :P), bo jestem mixem kilkunastu gatunków. I właśnie takiej muzyki też słucham - wszystkiego, co wpadnie mi w ucho i mi się spodoba. Z resztą raz do czasu udostępniam na Fan Page'u jakieś piosenki... Hm... jeśli miałabym wymienić kilku wykonawców, to na pewno słucham dużo Lindsey Stirling (kocham), Evanescence, 30 Seconds To Mars, Florence + The Machine, Imagine Dragons, Fall Out Boy, Globus.... i mogłabym wymieniać długo. No i bardzo lubię słuchać ścieżek dźwiękowych do filmów, zwłaszcza ekranizacji... jak np. do GWN. <3

9. Faktycznie, porządny mix! A skoro mowa o filmach, to masz jakieś swoje ulubione?

Tych też jest od zatrzęsienia, zaczynając od bajek ("Kraina lodu" i "Jak wytresować smoka"), przez taneczne ("Step Up"), przygodowe ("Piraci z Karaibów").... jak i ekranizacje ("Gwiazd naszych wina" , „Miasto Kości”, „Igrzyska Śmierci”, „Harry Potter”).... jak i wiele, wiele innych filmów, ale długo by to potem się czytało. ;)

10. Też widziałam Gwiazd naszych wina i Igrzyska Śmierci – świetne filmy. A Miasto kości czeka na mnie na półce i zastanawiam się, czy to dobrze wydane pieniądze, jak myślisz?

Kocham twórczość Cassandry Clare! Sama czekam na ostatni tom "Darów Anioła" - "Miasto Niebiańskiego Ognia", jak i czytam jej drugą serię - "Diabelskie Maszyny" (finał trylogii czeka na półce). Także bierz się szybciutko za czytanie, bo to jedna z lepszych książek/serii fantastycznych!

11. Skoro tak zachwalasz, to sięgnę jak najszybciej! A tymczasem, chciałabym Ci podziękować za udzielenie mi tego wywiadu. Bawiłam się świetnie, bardzo dobrze mi się z Tobą rozmawia, więc mam nadzieję, że będzie szansa na pogawędkę twarzą w twarz. :)

Raz jeszcze dziękuję, za zaproszenie do rozmowy! No i również miło mi się z Tobą rozmawiało i liczę, że "twarzą w twarz" też się spotkamy! W końcu ktoś mnie ciekawie podsumował, za co dziękuję No i czytaj, czytaj. :D

***

Powiem Wam, że jestem szczerze zdziwiona - to już trzecia odsłona "Niedzieli z blogerem" i mam już chętną osobę do kolejnego wywiadu! Nie myślałam, że będzie mi to tak dobrze szło, i że ktoś w ogóle zgodzi się na rozmowę ze mną. Taka niespodzianka! 
Za pomoc pod względem technicznym, jak zwykle z resztą, dziękuję Wiktorii.  :)
A Was po raz kolejny zachęcam do proponowania mi osób, z którymi chcielibyście takowy wywiad przeczytać. A może sami chcecie go udzielić? Piszcie o tym w komentarzach lub na meila (kamila13@wp.eu).
Pozdrawiam!   

9 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na cykl. Cieszę się, że masz tylu chętnych, by z Tobą rozmawiać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie się czyta te rozmowy, wszystko jest takie naturalne i sympatyczne :) Wpadłaś na bardzo dobry pomysł (już to mówiłam, no ale się powtórzę).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa :) Dużo dla mnie znaczą! :)

      Usuń
  3. Miło mi, że mogłam wziąć w tym udział i raz jeszcze dziękuję! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam Marcelę, głównie z akcji Polacy nie gęsi... :)
    Świeyny wywiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cykl świetny + oczywiście Marcela to świetna dziewczyna - miałyśmy okazję porozmawiać wirtualnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :)
      I oczywiście zgadzam się do Marceli ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...