30 lip 2013

Monster High: Upiorna szkoła - Lisi Harrison

Tytuł: Monster High: Upiorna szkoła
Seria: Monster High
Autor: Lisi Harrison
Wydawnictwo: Bukowy Las
Ilość stron: 275
Ocena: 4.5/6
Nie bądź jak inni - wyróżniaj się z tłumu!

Każdy z nasz na pewno dobrze wie, jak w dzisiejszych czasach trudno jest być oryginalny. Nie chodzi o to, że nasza wyobraźnia się wyczerpała, bo to chyba nie nastąpi nigdy. Przynajmniej mam taką nadzieję. Nie wyobraźnia jest tu problem, a inni ludzie. Zwracamy teraz bardzo dużą uwagę na opinię innych i często tłamsimy w sobie nasze prawdziwe ja. Boimy się "krzywego" spojrzenia innych członków społeczeństwa, boimy się być kolorowi, oryginalni, indywidualni. Wolimy wtapiać się w tłum i nie zwracać na siebie uwagi, bo tak jest nam wygodniej. Ale jak od każdej reguł, tak i od tej są pewne wyjątki.

Merston High to zwyczajna szkoła... Nie, wróć. To nie jest zwyczajna szkoła. Tutaj z normalnymi uczniami mieszają się potwory, które pod warstwą makijażu i ubrań kryją swoje prawdziwe oblicze. Ale spokojnie, te potwory są niegroźne. Niejednokrotnie są milsze i bardziej tolerancyjne od normalsów, których jakby nie było w szkole jest większość. A te przemiłe... stwory po prostu chcą przestać się ukrywać. Czy to źle, że chcą pokazać innym swoją naturę? I uwierzcie, nie jest ona taka, jaką przedstawiają horrory, Tutaj wampir nie wpije się w Twoją szyję. Ten wampir chce po prostu normalnie żyć.

 Pamiętacie może, jak recenzowałam drugą część z serii Monster High? Było to książka pod tytułem Upiór z sąsiedztwa . Nie przejmowałam się kolejnością w jakiej będę czytać poszczególne części, bo są one od siebie całkowicie niezależne. Co prawda, w drugim tomie są wzmianki na temat pierwszej części i tego co się w niej działo, ale nie przeszkadza nam to w zrozumieniu dziejących się wydarzeń.

Seria Monster High jest przeznaczona głównie dla nastolatek, tak do czternastego - piętnastego roku życia. Oczywiście są to moje odczucia po zapoznaniu się z książką. Bo to już wolna wola każdego z Was, czy będziecie chcieli po tę książkę sięgnąć.
Tak jak mówiłam, książki te są skierowane głównie do tych młodszych dziewczyn, ale tez takich, które potrafią już czytać i rozumieją o co w książce chodzi. Bo wbrew pozorom książka ta niesie w sobie pewien subtelny przekaz. Mianowicie, chodzi o tolerancję. Oczywiście na co dzień nie chodzą z nami do szkół potwory (chociaż, kto wie?), ale jest ukazanie problemu w sposób zrozumiały dla młodego Czytelnika. Bo wydaje mi się, że lepiej zrozumie on problem tolerancji wytłumaczony na przyjaznych potworach, aniżeli zostanie mu ten problem przedstawiony "po dorosłemu".

Całość jest przyjemna i łatwa w odbiorze. Bez większego problemu zrozumiemy fabułę książki i szybko się w nią wciągniemy. To, że książka napisana jest prostym, klarownym językiem dodatkowo wspomaga nasz komfort czytania.
Jest to lektura niezobowiązująca nas do większego wysiłku. Czyta się ją lekko i przyjemnie. Jeden, góra dwa, wieczory i już jesteśmy po lekturze.
Warto również wspomnieć, że na podstawie książek powstałą również bajka. 
Mogę polecić tę książkę wszystkim zainteresowanym. Miło spędziłam czas z potworami z Monster High.

Recenzja bierze udział w wyzwaniu Przeczytam tyle, ile mam wzrostu

4 komentarze:

  1. Moje kuzynki oglądają ten serial, ale nie miałam pojęcia że jest ksiazka :D Może kiedyś się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja bratanica ma tę książkę. Kiedyś przeczytałam tak kilka stron, ale raczej to nie powieść dla mnie. :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tej książce. Na razie brak czasu i chyba nie dla mnie, ale może kiedyś się skuszę... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zuoelnie nie w moim guscie, ale mojej kuzynce ta seria bardzo sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...