29 gru 2012

Zezia i Giler - Agnieszka Chylińska

Tytuł: Zezia i Giler
Autor: Agnieszka Chylińska
Wydawnictwo: Pascal
Ilość stron: 119
Ocena: 5/6
Kiedy dowiedziałam się, że Agnieszka Chylińska napisała książkę, towarzyszyło mi duże zaskoczenie. "Jak to?! TA Agnieszka Chylińska?". Przecież doskonale znamy ją jako piosenkarkę i jurorkę telewizyjnego show. W życiu nie powiedziałabym, że przejdzie ona taką metamorfozę i zacznie pisać książki! Życie jednak potrafi zaskakiwać. ;)

Czytając tę książkę dowiecie się między innymi jak dobrze bawić się przy obieraniu ziemniaków i przy segregowaniu sztućców. I właśnie tym mnie ta pozycja urzekła. Pokazuje dzieciom, że codzienne obowiązki wcale nie muszą być nudne. Przy odrobinie wyobraźni nawet najżmudniejsze zajęcie może okazać się arcyciekawą zabawą, od której trudno będzie się oderwać.
Zezia - nasza główna bohaterka - pokazuje przede wszystkim dzieciom, ale i nam, tym wyrośniętym, ale ciągle - dzieciom, jak ważny jest szacunek dla drugiego człowieka. Zezia kocha swojego chorego brata i często staje w jego obronie, jednak nie rozumie dlaczego jest on inny. Chciałaby bardzo móc pobawić się z nim na placu czy normalnie porozmawiać. Mimo iż nie może tego zrobić i tak kocha go nad życie i lubi sprawiać mu radość. Jest ona bardzo mądrą dziewczynką, które wie wiele o otaczającym ją świecie. Płacze, gdy widzi w telewizji wychudzone, głodne dzieci i nie rozumie dlaczego nie mają co jeść. Nie rozumie dlaczego człowiek umyślnie krzywdzi bliźniego. Jest wrażliwą dziewczynką... z bujną wyobraźnią. :)

Czy warto przeczytać dziecku książkę Agnieszki Chylińskiej? Zdecydowanie tak.
Pisana przystępnym dla kilkuletniego dziecka językiem, z humorem i obrazowymi opisami. Ukazuje ważne wartości, o których mały chłopiec czy dziewczynka dowie się z tej barwnej książeczki.
Sama jestem nastolatką, ale Zezię i Gilera przeczytałam z ciekawością u uśmiechem na ustach.
Jeśli Agnieszka Chylińska wyda kolejną taką lekturę dla dzieci, to z pewnością ją przeczytam i kupię ją mojej siostrzenicy! Albo ją od niej pożyczę, tak jak to było w tym przypadku. :P

Książka dostępna w księgarni Gandalf

4 komentarze:

  1. Ciekawi mnie ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej nie dla mnie, ale podziwiam.. taką metamorfozę :P

    OdpowiedzUsuń
  3. To musi być ciekawa książka:) Chętnie bym ją przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa tej pozycji, ale tylko ze względu na autorkę.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...